S1: Instal·lació de Google Analytics 4 (1)

Una vegada heu creat el vostre lloc web, heu de crear un compte a Google Analytics amb l’objectiu d’instal·lar-lo a la web.

Google Analytics es pot instal·lar de diferents formes al nostre lloc web:

  1. Plugin a WordPress
  2. Codi inserit al lloc web
  3. Google Tag Manager

En aquest cas ho farem a través d’un plugin de WordPress, ja que és una de les opcions més senzilles. Per fer-ho heu de seguir els següents passos (només els ha de fer una persona del grup):

  1. Crear el compte i propietat a Google Analytics. Per fer això heu d’accedir a https://analytics.google.com i identificar-vos amb el correu del TecnoCampus. Una vegada dins de Google Analytics heu de fer clic a la icona de sota a l’esquerra. Una vegada dins, feu clic a “+ Crear un compte”. Haureu d’indicar el nom del compte, el nom de la propietat, la zona horària, i la moneda. És possible que us demani més informació.
  2. Instal·lar el plugin al lloc web. Accediu al back-end del vostre lloc web. En cas de tenir WordPress, ho heu de fer a través de LAVOSTRAURL/wp-admin. Una vegada a dins aneu a “Extensions / Afegeix”. Busqueu-hi “Google Site Kit”. Instal·leu-la i activeu-la.
  1. Configureu el plugin al lloc web. Una vegada instal·lada l’extensió, tindreu l’opció “Site Kit” a la barra esquerra del back-end. Accediu-hi i activeu la casella “Connect Google Analytics…” i feu “Sign in with Google”. És important que us identifiqueu amb el correu del TecnoCampus (el mateix que heu utilitzat en el punt 1). Heu d’acceptar les tres opcions que us apareixeran en la següent pantalla i seguir els passos que us indiquen per a verificar el compte. Una vegada hàgiu finalitzat totes les passes, heu de seleccionar la propietat que heu creat en el punt 1 i fer clic a “Configure Analytics” (és probable que us demani permisos addicionals).
  2. Comproveu que Google Analytics funciona bé. Una vegada dut a terme tot el procés, heu de comprovar que funciona bé. Per fer això, accediu a Google Analytics i aneu a “Reports / Real-time”. Entreu al lloc web des d’un altre navegador i comproveu si comptabilitza l’entrada.
  1. Configureu la recollida d’esdeveniments. Dins de Google Analytics, accediu a administració (part inferior a l’esquerra) i accediu a “Data Stream”. Activeu l’opció “Enhanced measurement”.